1. Home
  2. >>
  3. Concrete Vraagstukken

Als consultant ben ik in staat met een frisse blik naar uw organisatie te kijken. Soms moet er anders naar de zaken gekeken worden dan men gewend is: Dwars door de hiërarchie heen en cross-disciplinair. Alleen dit kan al enorm veel toegevoegde waarde bieden. Ik ben gewend te kijken naar het primaire proces: De bestaansreden van uw organisatie. Andere processen moeten dit ondersteunen.

Het is mijn uitdaging om dat ene punt te vinden en op te lossen wat het zetten van de volgende stap voor uw organisatie in de weg zit en dus mogelijk maakt! Maximale impact!

Mijn credo is: Er is altijd een oplossing! Ik rust niet voordat ik voor u de optimale oplossing gevonden heb. Hier ligt vanzelfsprekend gedegen onderzoek aan ten grondslag maar daarnaast maak ik natuurlijk gebruik van eerdere ervaringen, mijn kennis van marketing en IT en mijn eigen netwerk.

Onderstaand een overzicht van concrete vraagstukken die mij voorgelegd worden als Consultant.

  • Wij doen software implementaties door het hele land. Kritieke factor is personeel. (zeer actueel!!) Hoe kunnen we toch doorgroeien cq. hetzelfde bereiken met minder mensen?

  • Wij hebben allerlei ontwikkelplannen. Voor welke software/technieken moeten wij kiezen? Wat zijn de voor- en nadelen? Wat kunnen wij verwachten?
  • Als zorgverzekeraar verandert onze rol. Wij nemen steeds meer een adviserende rol naar onze klanten toe. Hoe kunnen we dit vermarkten?

  • Binnen ons bedrijf hebben wij heel veel informatie. Hoe kunnen we dit in kaart brengen/structureren en gebruiken binnen onze doelstellingen?

  • Hoe moeten we omgaan met onze oude/legacy systemen? Moeten we een nieuw systeem nemen/ontwikkelen? Zo ja, hoe? Hoe maken wij ons onafhankelijk van een leverancier. (vendor lock-in)

  • Veel mensen maken een account aan op onze website maar zetten daarna niet de eerste stap. Hoe kunnen wij hier (veel) meer uithalen?

  • Wij hebben 2 schoenenzaken en groeien als kool. We overwegen een eigen merk te beginnen met productie in het buitenland. Waar begin ik? Wat komt hierbij kijken? Waar moet ik zijn? Waar zitten de gevaren? Aan welke investeringen moet ik denken? Hoe maken we een behoedzaam begin?

  • Hoe kunnen wij op een eenvoudige manier meer waarde toevoegen voor onze klanten?

  • Hoe kunnen wij Internet inzetten voor Business Intelligence; om tijdig nieuwe ontwikkelingen waar te nemen, een voordeel te krijgen ten opzichte van de concurrentie en in kaart te brengen waar onze potentiële klanten zijn?
  • Hoe kunnen wij op digitale wijze onze klanten beter aan ons binden?